Senteret sitt bannerbilde

Influensavaksine

14. oktober 2019

Årets influensavaksine har kommet. Vi har drop in tirsdag 22. og onsdag 23.oktober mellom 14.30-15.30.
Vi legger ut flere drop in dager etterhvert.
Dersom disse dagene ikke passer, ta kontakt med oss for timeavtale.
 
 
Influensavaksine anbefales spesielt for:
 
*Gravide etter 12. svangerskapsuke (2. og 3. trimester).
*Gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko skal også få tilbud om influensavaksine
*Beboere i omsorgsboliger og sykehjem
*Alle fra fylte 65 år
*Barn og voksne med:
diabetes type 1 og 2
kronisk lungesykdom, hjerte- og karsykdom, leversvikt eller nyresvikt
kronisk nevrologisk sykdom eller skade
nedsatt immunforsvar
svært alvorlig fedme (KMI over 40)
annen alvorlig og/eller kronisk sykdom der influensa utgjør en alvorlig helserisiko, etter individuell vurdering av lege
 
I tillegg anbefales influensavaksine til:
 
*Helsepersonell som har pasientkontakt.
*Husstandskontakter til immunsupprimerte pasienter
*Svinerøktere og andre som har regelmessig kontakt med levende griser.

Internett timebestilling

20. august 2018

Til info angående timebestilling på nett: Man får kun en sms når timen bestilles og IKKE dagen før! 

FAKTURA

14. juni 2018

Vi får mange henvendelser fra pasienter i forhold til faktura fra oss. Det er en god del som ikke er klar over at de fleste faktura sendes ut som SMS eller mail fra Melin Collectors. Vær derfor OBS på at dersom du får sms fra de så kan det være en faktura fra oss eller annen behandler du har vært til. Det skal stå spesifisert hvilken behandler fakturaen gjelder. NB: Ved sms/mail utsendelse så kommer det IKKE faktura i posten. Neste steg da vil være inkassovarsel i papirform. Til informasjon

FYSIOTERAPI

29. november 2017

Fra 1.januar 2018 trenger du ikke lenger henvisning til fysioterapi. Fysioterapeuten skal vurdere ditt behov for behandling.

Du må fortsatt gå til en fysioterapeut som har driftsavtale med kommunen for å få stønad fra HELFO

Ny pasient hos oss?

5. september 2017

Alle som bytter fastlege må selv be tidligere lege om oversending av sin journal. Vi har nå mulighet for å motta disse elektronisk, vennligst gi beskjed om dette når dere ber om oversending av journal. Dette vil gjøre at vi har dine papirer mye raskere, samt at det sparer personalet for mye ekstra jobb med oppretting/skanning av journal.

Ny telefontid

24. april 2017

Vi har fra idag (240417) ny telefontid. Den nye tiden er

Mandag-torsdag:

08:45-11:15

13:00-14:15

Fredag:

08:45-11:15

Online Timebok

23. februar 2017

Tillertorget Legesenter tilbyr nå online timebok for våre pasienter. Dette må bestilles via www.tillertorgetlegesenter.no.

NB: Åpent kun for pasienter som har fastlege hos oss. Dersom det bestilles time hos annen enn fastlegen vil timen bli slettet uten videre beskjed. Alle fastlegepasienter på senteret har selv mulighet for å bestille legetime hos vår Turnsulege på denne siden også.

Man kan også her selv sjekke når man har time, samt eventuelt avbestille time. Ved avbestilling senere enn 24 timer før avtalen må man ringe oss for dette.

Helsenorge

17. november 2016

Vi oppfordrer alle pasienter til å gjøre seg kjent på www.helsenorge.no. Her får man tilgang til kjernejournal, informasjon om du har gyldige resepter, frikort etc.

Logg inn med Bankid og gjør deg kjent på siden

RESEPTER

2. juni 2016

For å sjekke gyldighet av dine resepter oppfordrer vi til å LOGGE inn på www.helsenorge.no. Her kan man også skrive ut medisinlister og sjekke kjernejournal som pasient.

 

Dersom du selv sjekker dette så sparer det sekretærene hos oss for veldig mye arbeid.

På forhånd takk